tirsdag 11. november 2014

Ungdommens kritikerpris 2014/2015



I dag ble nominasjonene til Ungdommens kritikerpris 2014/2015 klare og her er de nominerte:

Rune Christiansen: Ensomheten i Lydia Ernemans liv (Oktober)

Jon Fosse: Kveldsvævd (Samlaget)

Amalie Kasin Lerstang: Europa (Cappelen Damm)

Terje Holtet Larsen: Kjærlighet mellom intelligente menn (Oktober)

Kjersti Wøien Håland: Dommedøgn (Flamme)

Birger Emanuelsen: Fra jorden roper blodet (Tiden)

Lars Petter Sveen: Guds barn (Aschehoug)

Nils Christian Moe-Repstad: 19 forgiftninger (Flamme)
Jeg skal være kritikerfadder for Samisk vgs, Karasjok, 2. kl. Studiespesialisering og det gleder jeg meg til.


Vil du lese mer om Ungdommens kritikerpris kan du besøke hjemmesiden til Foreningen !Les. 






2 kommentarer:

  1. Spennende å se hvem som går av med seieren. Har kun lest Birger Emanuelsen og heier helt klart på den :) Lykke til!

    SvarSlett
  2. Du og du, gjør så mye spennende.
    Jeg heier på Lydia, fordi det er den eneste jeg har planlagt å lese.

    SvarSlett