Dagens dårligste setning - og igjen klages det på Gyldendal!

På side 78 finner denne merkelige hendelsen sted:

Benjy gikk inn i spisestua mens han skrellet av det lille plastlokket og slikket bort yoghurtflekken han hadde fått på buksene.

Prøver å se det for meg, men det virker som en usedvanlig akrobatisk øvelse å slikke sine egne bukser mens man går.

Ble ferdig med boka i dag og syns den var helt middels. Litt skuffende siden både hundeboka og føflekkboka av Haddon var mesterverk - eller ganske i nærheten da!

Kommentarer

  1. He, he... måtte prøve selv, og nei det går ikke :) Synd å høre at boken ikke falt i smak. Jeg liker også denne forfatteren, og var til London for å se hundeboka på teater. Tror allikevel jeg må lese, bare for å få meg en latter, når omtalte setning dukker opp :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det går jo ikke, man skal være bra sprek for å slikke buksen sin mens man går :) Kunne godt tenkt meg å se teaterstykke med hundeboka, var sikkert bra!

      Slett
  2. He-he; man må jo kunne unne seg litt kunstnerisk/ anatomisk frihet ;o)
    Rart det her ikke har blitt fanga op i en eller annen gjennomgang..

    SvarSlett
    Svar
    1. Joda :) men likevel er den litt drøy. Lurer på om det er direkte oversatt, og om noen har plukket vekk dette i nye utgaver.

      Slett
  3. Haha, det var ihvertfall morsomt å se for seg. Pun intended (den merkelige hendelsen)? Har ikke lest noe av Haddon, men begynner nok med hunden og ihvertfall ikke denne.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Vigdis Hjorth - resirkuleringens dronning!

Hild Haaheim : Nordnorsk julesalme : Orkana – 198 sider