Litteraturfestival i Finnmark


9 -12 mars arrangeres den første internasjonale litteraturfestivalen i Finnmark, og det skjer i ALTA! Jeg gleder jeg kjempemye og skal prøve å få med meg at elevene på skolen bokdusjer Johan Harstad, og at Kjartan Fløgstad har en hyggelig samtale med Hans Olav Brenner. Ellers skal min russisklærer Marit Bjerkeng ha et foredrag om russisk litteratur i dag, og hun skal også ha en samtale med den russiske forfatteren Michail Sjisjkin. På kveldene skal det være masse hygge på forskjellige uteplasser, jeg kommer nok til å holde meg til det som skjer på Alfa Omega - dit skal både Jørgen Gunnerud (foto), og Johan Harstad. 




                                              

Kommentarer

  1. Der skulle je ha vøri ja!

    SvarSlett
  2. Du skal ikke se bort ifra at jeg stikker innom Alta en av disse dagene :) Det er jo mye spennende på programmet. Jeg liker Jørgen Gunnerud veldig godt, fint å lese krim fra hjemtraktene :)

    SvarSlett
  3. Jeg har faktisk litt løse planer om å reise til Alta i denne perioden. Vi skal lansere boka På tur med hund hos ARK Alta i forbindelse med Finnmarksløpet. Det skjer alltså masse i Alta i de dager:-). Nå fikk jeg virkelig lyst til å dra!

    SvarSlett
  4. Gleder meg også:) Leste Johan Harstad sin "Hãsselby" i fjor sommer, herlig bok, jeg leste og lo, anbefaler den til alle som har hatt et "forhold" til Albert Åberg.

    SvarSlett
  5. Har akkurat fått flybillettene i posten. Skal være der fra tirsdag til torsdag. Gleder meg!

    SvarSlett
  6. Jeg har bare lest noen noveller av Johan Harstad, men tok med meg Hässelby hjem i dag.

    Så litt dialekt: Å så e det jo så arti at så mange av dokker har løst å komme til Alta - det e utrulig vakkert her i mars - masse snø, nordlys og hyggelige menneska :-)

    SvarSlett
  7. Pussig hvordan forfattere plutselig virker mye mer spennende når de skal opptre i Alta og ikke i Oslo ;-) For jeg skulle jo gjerne tatt turen oppover, jeg også!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar