Sjekk det nordlyset!


(fotografert av Ulf Dahlslett)
I går kveld var det 14 kuldegrader i Alta. Jeg var ute og jogget mens nordlyset danset over himmelen. Samtidig var det andre himmelfenomener som kjempet om oppmerksomheten - Geminidene! Geminidene er navnet på en meteorsverm som jorden får nærkontakt med sånn ca. midt i desember hvert år. Vi så mange meteorer, og det var nesten absurd vakkert med nordlyset som danset på himmelen. Bildet er tatt i går kveld av en kollega. Jeg fikk det! Det er mitt, og det er nydelig!

Kommentarer

  1. Vil også ha!

    Martin

    SvarSlett
  2. Nydelig bilde! Jeg har også vært ute og beundret geminidene. Vakkert :) Vi er bra heldige som bor her i nord og har så flott mørketid.

    SvarSlett
  3. Det var noe annet enn tåka jeg normalt jogger i :-).

    SvarSlett
  4. Å, jeg har lyst til å reise nordover jeg.....

    SvarSlett

Legg inn en kommentar